zaterdag 23 juni 2012

voor goed veranderd, en dat komt door jou, alleen

Om half 5 reden we vanuit Helmond aan richting Scheveningen, om Wicked te bezoeken. We hadden er al maanden op gewacht en we(ik en mijn nichtje Lotte) hadden er HEEL VEEL zin in! Ik had wicked al in Londe gezien maar ik kon niet wachten tot ik hem in Nederland zou gaan zien. Toen we in het theater aankwamen(rond 7 uur) was daar van alles doen, het was namelijk lady's night, er was een visagist die mensen uit het publiek opmaakte en uitleg gaf, er was Wicked smaak, daar stond allerlei eten wat je aan Wicked kon koppelen, er was blijkbaar ook nog een shopping gedeelte, maar daar zijn we niet geweest. Maar het allergaafste vond ik nog dat er kostuums uit de show stonden in de foyer, van mensen die niet opgingen! Het waren allemaal ensemblekostuums, maar wauw wat zijn die gedetailleerd en mooi! foto's komen later!
Gelukkig was er zoveel te doen want we moesten een uur wachten, om kwart voor 8 ging de zaal open, we hadden best goede plekken maar we moesten we sceef zitten, en daar kreeg ik last van aan mijn rug, maar alles voor wicked!
Dan de Cast:

Glinda-Chantal Janzen: Nou wat heb ik gelachen! Zo geniaal, maar ook niet alleen populair maar ook andere delen van de show, hoe ze haar stem ineens verlaagd midden in een zin verlaagd. Echt ik heb nog nooit zo gelachen! Haar zang was goed, maar je zag/hoorde wel dat ze moeite moest doen voor de allerhoogste noten, maar ja dat was zeer begrijpelijk, het was ook gewoon echt HEEL hoog! Haar dans was erg goed, ik vond vooral die scene op dat feest als zij ook in het middelpunt gaat staann en dat ze dan met Elphaba gaat dansen echt supermooi!

Elphaba-Willemijn Verkaik: WAUW! wat een stem heeft die vrouw, dat wist ik natuurlijk al door filmpjes op Youtube, maar in het echt is het nog 20x beter! Maar ook klein zingen kan ze supermooi, bij ik ben het niet... En voor goed was ook echt heel mooi<3 Haar spel was ook heel sterk vond ik, ook hoe ze zo "dom" zal ik het maar even zeggen kan spelem, met dat dansen in het begin van de feestscène, en bij populair met gooi gooi:) Ik ben fan van Willemijn!

Fiyero-Ferry Doedens: Ik was niet zo blij toen ik hoorde dat Ferry speelde eerlijk gezegd, want ik had een filmpje gehoord waarop hij niet echt goed zong. Ook nu vond ik zijn zang niet geweldig maar, het was beter dan op het filmpje, en zijn spel maakte alles wel goed! Hij speelde namelijk wel heel goed, vooral de scènes met Willemijn vond ik heel mooi, daar was hij even "zichzelf" niet die populaire maar gewoon "een mens". Al had ik liever Jim, Ferry viel me ook niet tegen.

Nessarose-Myrthe Maljers: Haar spel is zo mooi, natuurlijk, echt, haar emoties zijn heel erg te voelen, ze was een van de enige bij wie ik dat had.. Het is ook zo'n mooie rol... Haar zang was niet geweldig, maar wel goed, maar haar spel was alles overtreffend! Ik vind dit een van de mooiste rollen uit Wicked!

De tovenaar- Bill van Dijk: Heel leuk en goed gespeeld! ik schrok wederom van die grote robotXD Ik haat die robotXD net als die draak! Maar bill zong ook goed, een hele mooie warme stem vind ik!

Madame Makaaber-              : Ik weet even de naam niet, maar die zal er bijkomen als ík de foto's gemaakt heb, ze was heel goed, kon lekker harteloos spelen, en was erg grappig!

Moq-               : Een lieve rol, maar uiteindelijk ook hartstikke gemeen! Hij speelt erg goed en leuk, alleen volgens mij hoorde ik wel dat hij brabants was, niet dat dat heel erg was hoor! Leuk om een brabander in een grote bijrol te zien!

Dr. Dillamond-              : Erg mooie rol, vooral hoe hij met elphaba omgaat! Ik hou van die rol! en van degene die hem speelt maakte dat medemogelijk want hij speelde echt heel leuk!

Wat heb ik genoten, echt waar! superleuk, mooi, verdrietig met een lach en een traan. Populair was toch wel 1 van de leukste scènes en voor goed vond ik ook erg mooi! Ik ben blij dat ik in Nederland nog geweest ben, de grapjes snapte ik beter, en ik begreep het verhaal ook beter. Willemijn was zeker zo goed als Rachel, Chantal vond ik wel iets minder gezien de zang, dan Gina, Chantal vond ik wel echt veel grappiger! Ferry deed niet onder aan degene die ik had als Fiyero in Londen, maar ik was ook echt niet enthousiast over die in Londen dus dat was te verwachten, ik denk dat ze gelijkwaardig zijn.  Het ensemble vond ik in Londen wel beter, hier in Nederland kon je vaak niet verstaan wat ze zongen, in Londen was dat wel zo! Maar daar heb ik de reden van al gehoord, er zitten veel buitenlanders in het Ensemble hier! Maar ik had ook af en toe bij Chantal en Willemijn dat je alleen klank hoorde en geen woorden, dat vind ik dan wel zonde.. Maar buiten dat was het echt geweldig! Zeker een aanrader!
Na afloop kregen we nog een goodiebag met nagellak, snoep, kauwgum, een oogpotlood en nog meer meidendingen.
Het was super!
Liefs Luca