vrijdag 20 juli 2012

Mooie Prinsesjes en Stoere Ridders!

Deze zomer heb ik stage gehad in het gemeentemuseum in Helmond, locatie het kasteel. Hier mocht ik helpen met knutselen. Vandaag heb ik de 1 na laatste keer alweer gehad en het is me eigenlijk supergoed bevallen!
De kinderen konden kiezen tussen prinsessenhoeden, ridderhelmen en wapenschilden, ik heb de mooiste creaties voorbij zien komen, maar sommige waren zoals ik het daar noemde moderne kunst. Bij de een is alles symetrisch bij de ander weer alles door elkaar. Ook heb ik heel veel verschillende kindertjes mogen helpen, klein groot, jong oud, rustig heel druk, heel lief ondeugend, stoer verlegen. Alles is voorbij gekomen. De ene durfde niets te zeggen en weer een ander kletste voluit. Het was heel gezellig, met mijn collega's, medestagaires, ouders en bovenal de kindertjes natuurlijk. Lekker creatief bezig zijn met kinderen vind ik echt het leukste, van alles van mijn stage. We hadden zelfs kindjes uit Indonesië, Australië en Engeland. Ook heb ik op stage, op 1 dag(vandaag) 2 andere Luca/Luka's gehad, haha telkens als ze werden geroepen keek ik om. Ik ben nu expert in prinsessenhoeden en ridderhelmen in elkaar zetten haha. Het leukste was toch dat er vandaag een kindje was die diezelfde ochtend naar de film Brammetje Baas geweest was, en daar honderduit over vertelde!
Het was een mooie en leuke stage, waarin ik veel mensen heb ontmoet en geholpen!