maandag 26 november 2012

De ALLERVETSTE Musical van het jaar!

De titel kan natuurlijk maar over 1 musical gaan in Nederland: Dik Trom!
Dik Trom vertelt het verhaal over een Jongen, Dik, die de dochter van de baas van het warenhuis weer wil laten zien, Nelly is namelijk blind. Ze worden verliefd op elkaar en Dik wil een circus organiseren om geld op te halen om een oogoperatie te kunnen betalen voor Nelly. Maar dit schijnt nog niet zo makkelijk, Karel, de Moeder van Nelly en de hulpjes, proberen er namelijk alles aan te doen dat het circus te laten stoppen. Zou het Dik lukken Nelly weer te laten zien?
Dat moet je zelf maar kijken! Het is namelijk ECHT een topshow!
Je kunt in een deuk liggen, htraantjes laten lopen, wegdromen bij de mooie liedjes, Het publiek is heel betrokken bij de show, 1 één woord gewoon: VET! Annick en ik kwamen vroeg aan en wilden onze kaartje voor rij 5 ophalen, maar er bleken nog kaarten voor rij 1 te zijn, dat was natuurlijk wel helemaal super! Zo konden we alle gezichtsuitdrukkingen goed zien en volop genieten! En dat heb ik, een topshow, met een topcast! GAAT DAT ZIEN!

Vera Mann als Mevrouw Schimmelpennick: WAUW! Haar zang, haar spel, haar pit, helemaal geweldig. Ze is echt ontzettend goed, hoe gemeen ze op het toneel was, zo lief was ze na de show. Maar écht dit is een topster! Ze maakt de show helemaal geweldig!

Ara Halici als Zwerver en Magiër: Hij draagt het vertel, is eigenlijk de verteller van het verhaal en doet dat heel erg goed! Wat ik erg leuk vind gedaan is dat ALLES maar dan ook ALLES wat hij vertelt rijmt. Dit geeft een speciaal randje aan de voorstelling! Hij zingt ook erg goed en speelde ontzettend leuk met Dik!

Eline Schmidt als Ma Trom en Mevrouw tandjes: Wat een geweldig grappig mens =) de rol van ma trom was heel zorgzaam, lief maar soms ook de strengere moeder wie vond dat Dik toch wel echt zijn opstel moest gaan maken. De kleine stukjes vond ik echt heel mooi geacteerd, ze had iets liefs, wat het ontzettend goed maakte. Haar solo was ook helemaal zuiver en goed gezongen. Mervrouw Tandjes was eigenlijk helemaal het tegenovergestelde van de moeder, mevrouw tandjes is een prettig gestoorde oma die gaat koorddansen in het circus. Geniaal, met die rollator. Wat heb ik gelachen!

Kris Kauffmann als Anita: Na de show vertelde deze lieve vrouw, dat ze nog studeerde. Nou dat had ik dus ECHT niet verwacht, ze speelde haar rol met verve! Ontzettend grappig en met veel humor, en dit bracht ze heel erg goed. Het was haar eerste grote productie, maar WAT een talent! Die komt er wel=D!

Remco Sietsema als Harry, Meester, Agent en Professor Augenblick: Hij had samen met de volgende die ik ga bespreken de lachers op de hand hoor. Echt geweldig grappig! Hij deed het écht heel goed. Een rol met humor is vaak heel moeilijk omdat je een hele goede timing moet hebben, maar dat had hij zeker! Hij speelde ontzettend goed! Knap gedaan hoor! Ook het accent van Professor Augenblick had hij helemaal te pakken!

Simon Zwiers als Barry, Pa Trom en Pedro de Papegaai: Wat een grappige vent! Hij is echt een topacteur, als Pa Trom was hij echt een hele lieve vader, die je zo zou willen knuffelen. Als Barry was hij samen met Harry écht geniaal! en Pedro de Papegaai werd ook ontzettend goed gebracht door hem. Nou, ik heb in ieder geval gelachen, en ik geloof dat de rest van de zaal met mij was!

Ludo Vliegenthart als Karel: Luister goed naar mij, deze jongen gaat er komen, 100% zeker! Hij is 12 geloof ik, en het was zijn eerste show, zijn eerste voorstelling en zijn 1e keer voor zulk groot publiek, maar écht wat was hij goed. Hij bracht alles met heel veel overtuiging en zingen kan hij ook als de beste, aan het eind kwam even alle spanning er uit, maar joh, als je voor de eerste keer op zo'n toneel staat kan dat ook niet anders! Je bent een topper Ludo!

Manouk Pluis als Nelly: Eigenlijk was Manouk het lieve meisje waarvoor ik en Annick naar de show gingen, wauw, als jij als kind zijnde zo goed blind kan spelen ben je een topactrice! echt waar, ik heb bewondering voor Manouk! En dan haar solo, niet vaak gerepeteerd hoorden we van de moeder van Manouk, maar o zo mooi gezongen. Spatzuiver en ontroerend, ik heb toch wel moeite moeten doen om de tranen niet te laten stromen. Manouk, dankjewel voor een topshow!

En dan Last but Not least!
Joes Brauers als Dik Trom: Wat een rol voor zo'n jochie zeg, en natuurlijk was hij het al wel gewend door Kruimeltje, maar WAUW! hij had ontzettend veel solo's die hij allemaal prachtig zong en overtuigend over bracht. Zijn spel waardoor iedereen geroerd was, lachte en applaudiseerde. Echt waar, geweldig gedaan Joes!